רוני נומה: "החברה החרדית מתמודדת עם אתגרים מעוררי השתאות"

אסתי פלד No Comments on רוני נומה: "החברה החרדית מתמודדת עם אתגרים מעוררי השתאות"

פרויקטור הקורונה של ב"ב האלוף במיל' רוני נומה בריאיון ראשון ל'מהדורה המרכזית' התייחס להתמודדות במאבק הקורונה בחברה החרדית ועל הסגר בב"ב | על אומן: "אין לנו משהו נגד חסידות אבל אם לוקחים אחריות, צריך לבדוק שיעמדו בהנחיות עם כללים ברורים"

צילום: דובר צה"ל

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרויקטור הקורונה בעיריית "בני ברק" האלוף במיל' רוני נומה, בריאיון ראשון לתקשורת החרדית ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, הסביר על ההתמודדות של המגזר החרדי במגיפה, "החברה החרדית מתמודדת עם אתגרים מעוררי השתאות והערכה. אותם דברים מדהימים בחברה החרדית הופכים לאבן נגף כשיש נגיף".

נומה שהתפעל מצורת החיים בציבור החרדי סיפר כי "החברה החרדית מתמודדת עם אתגרים שחלק מהם לא תלויים בה כי אלו חיי הקהילה שמעוררים השתאות והערכה, אבל שזה מגיעה למגפה אז כמובן שהמציאות שונה, ומה שהיה בסגר זה עצוב, זו עיר שוקקת חיים, חיבורים של לימוד תורה, חיבורים לטובת גמילות חסדים, הבייחד הוא צורת תרבות יהודית חרדית, ולראות את הכל קופא זה עצוב אבל גם מצד שני זה מעורר השתאות בצורה של הערבות ההדדית".

נומה מספר כי "בתחילת הדרך היה פער גדול בין עולם מקבלי ההחלטות לבין מה שקרה בתוככי החברה החרדית. ברמת הבנת השטח וברמה הסברתית. היום הפער הזה הצטמצם מאוד".

על המתווה להגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת לקראת החגים אמר נומה: "תוך 24 שעות נפרסם את מתווה בתי הכנסת לקראת הימים הנוראים, זה יהיה תלוי בגודל בית הכנסת, בצבע העיר, במספר הפתחים, ועוד. הציבור ישמע את ההגיון שמאחורי המתווה, ויהיה לו קל ליישם אותו".

על הטיסות לאומן נומה לא מתנגד עקרונית אבל מבקש שיעמדו בכללים, "אני אומר רק את דעתי: רק עם מתווה נוקשה ורציני, עם שרי אלפים, שרי מאות, שרי עשרות. עם אחראיות שכל הכללים יושמו בשטח. ובלי זה, חסידי ברסלב יצטרכו לוותר".

האלוף במיל' רוני נומה משבח את ההסברה בציבור החרדי: "בנושא ההסברה החרדים עצמם יודעים להגיע עד לאחרון האנשים. יש חסידות שיודעת מי נולד בחסידות היום ואיך קוראים לו גם אם הוא נולד בחו"ל. צריך לתת למגזר להסביר לאנשיו".

אבי מימרן: מה צריך לשפר עדיין בחברה החרדית בעניין הקורונה?

נומה: "סדר וארגון. יש מוקומות שיש שם ממש סדר להפליא, אבל הרוב עדיין מקיימים שבתות חתן בלי שום זהירות, או בתי כנסת שעדיין לא לוקחים על עצמם אחריות. לא צריך שוטרים, ולא כללים. רק אחריות אישית".

נומה אמר על מתווה הישיבות: "קח את מתווה הישיבות, בישיבות שהקפידו עד הסוף לא היו התפרצויות".

 



0 תגובות